مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

در بهترین حالت، و در صورت موفقیت دولت آقای روحانی در ساخت 800 هزار شغل خالص، سالانه حداقل 500 هزار نفر به آمار بیکاران در کشور اضافه می شود. بنابراین پیش بینی می شود در انتهای دولت 4 ساله آقای روحانی، و در صورتی که این دولت در سطح بهترین دولت های 35 سال گذشته عمل کند، آمار بیکاران کشور از 3 میلیون به حدود 5 میلیون نفر افزایش یابد.

اقتصاد ایران، اقتصادی توسعه نیافته و جهان سومی است. این توسعه نیافتگی بیش از هرچیز خود را در عدم استفاده از پتانسیل ها نشان می دهد. بطوری که بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط بنیادهای آینده پژوهی و مراکز مطالعاتی غربی، اقتصاد ایران را می توان یکی از پرظرفیت ترین اقتصادهای خاورمیانه دانست که پتانسیل تبدیل شدن به چین خاورمیانه را دارد...



ادامه مطلب ...

 

 

ما اعتقاد داریم که اخلاق گرایی در هر کسب و کاری نخستین گام به سوی موفقیت است. مدیران برنده مدیران اخلاق گرا هستند.

1- هدفمندی

رسالت سازمان در راستای اصول اخلاقی است. ارزش ها، امیدها، و چشم اندازهایی سازمان ما را هدایت می کنند و رفتار پذیرفتنی و ناپذیرفتنی را برای ما تعیین می کنند.

2- غرور

ما به خودمان و سازمانمان افتخار می کنیم. پس می توانیم در برابر وسوسه ی بی شرافتی مقاومت کنیم.



ادامه مطلب ...
برچسب:اراده,shamskhoy, :: 8:23 :: نويسنده : سیدسجاداسبقی

باشروع هر فصل در جنگلی یکسری مسابقات دو برگزار میشد . همه حیوانات جنگل می توانستند که در این مسابقه شرکت کنند ؛ ولی دیگه انگار مسابقه یه جورایی تشریفاتی شده بود . همه حیواناتی که در دوره نخست برگزاری مسابقه حضور داشتند و با هم به رقابت پرداختند ، شاهد این بودند که ببر با اختلاف زیادی از سایرین به راحتی نفر اول شده بود و به همین دلیل در دوره های بعدی برکزاری مسابقات به محض اینکه حیوانات جنگل شاهد حضور ببر در مسابقه بودند همگی انصراف می دادند و ببر بدون رقیب خود به خود و بدون انجام مسابقه ای اول میشد . در این میان لاکپشتی وجود داشت که او علی رغم دیگران در هر دوره از مسابقه حضور پیدا می کرد و طی چندین ساعت و به سختی دور جنگل را می پیمود و خود را به خط پایان می رساند ولی این موضوع را با کسی در میان نمی گذاشت . تا اینکه صبح اولین روز پاییزی که قرار بود مسابقات انجام شود ، بازهم هیچ رقیبی برای ببر نبود و او برنده اعلام شد . ببر با افتخار و با مدال قهرمانی خود به بالایی بلندی رفت و با غرور به قلمرو خود می نگریست تا اینکه در لابه لای درختان انبوه جنگل لاکپشت را دید. اول توجهی نکرد ولی بعد از چند لحظه فهمید که او دقیقا مسیر مسابقه را می پیماید . کنجکاو تر شد . لاکپشت بعد از مدت طولانی و با خستگی زیادی خود را به انتهای مسیر رساند . به بالای تخت سنگی که چند ساعت پیش ببر برای دریافت جایزه خود روی آن ایستاده بود رفت و از پشت لاک خودش برگ پهنی بیرون آورد و روی سر خود گذاشت . بعد طوماری را باز کرد و آن را با افتخار بالای سر خود گرفت . روی آن نوشته شده بود (( بازهم من قهرمان شدم ، چون فقط من مسیر مسابقه را تا پایان طی کردم )) Hero….. ببر با دیدن این صحنه به خود گفت : لاکپشت راست می گوید ، من هم اگر 10 برابر وزنی معادل خودم رو همیشه با خود حمل می کردم و در عین حال اراده این را داشتم که تا پایان مسیر مسابقه استقامت کنم ، قهرمان بودم . دوستان عزیز مهم نیست که از کجا شروع می کنیم ؛ مهم این است که چگونه به پایان می رسانیم ! حتی اگر خیلی دیر شده ، ولی به پایان که نرسیده ... کمال گرا باشیم و از ظرفیت و فرصت باقی مانده نهایت بهره برداری را بکنیم . در مسیر زندگی مهم ترین موفقیت گامهای کوچک به سمت هدف است . هر کس بتواند از پیمودن مسیر و راه موفقیت لذت ببرد ، موفق است و دیگر نتیجه برای او مهم نیست. موفقیت چیزی نیست که دیگران به ما نسبت دهند ، موفقیت از درون انسانهاست و جرقه آن را باورهای فرد می زند  

مدیران در هر زمان و مکانی بايد آماده ارائه مطالب مختلف، به مخاطبان متفاوت باشند. مدیران در اين سخنراني‌ها به دنبال اطلاع‌رساني، ترغيب یا تاثيرگذاري بر تصميمات يا بهبود عملکرد هستند.

 

در داخل سازمان ممكن است با گروهي از كاركنان يا همه همكاران صحبت كنند و در بيرون براي گروه‌هاي اجتماعي، مطبوعات يا سازمان‌های دیگر سخنرانی کنند. ..



ادامه مطلب ...

لزوم تقويت مديريت بحران در زمان وقوع زلزله
ايران جزو ده کشور بلاخيز دنياست . وقوع زلزله در ايران از معمول ترين بلاياي طبيعي است . صفحه ايران زمين مثلث يکپارچه اي که اضلاع آن را سه گسل مهم و نسبتا فعال تشکيل مي دهد .
گسل شمالي از نزديکي طبس ، بويين زهرا ، رودبار ، زنجان، اردبيل و تبريز يعني محل شديدترين زلزله هاي تاريخ ايران و البته تهران مي گذرد .   



ادامه مطلب ...

مردی كه در حال عبور بود برخورد کردم

-اووه !! معذرت میخوام...

-من هم معذرت میخوام

-دقت نکردم ..
.



ادامه مطلب ...

در این تصاویر تعداد زیادی سرم از سقف محل درس خواندن این دانش‌آموزان آویزان شده تا  همه بتوانند خودشان را سرپا نگه دارند.
 

درس خواندن چینی ها



ادامه مطلب ...

 

پرسشنامه متداول ترين ابزار جمع آوري اطلاعات در پايان‌نامه رشته مديريت است. پرسشنامه عبارت است از مجموعه‌اي از پرسش‌هاي هدف دار كه با بهره‌گيري از مقياس‌هاي گوناگون نظر، ديدگاه و بينش يك فرد پاسخگو را مورد سنجش قرار مي دهد(حافظ نيا،1377).

جهت نگارش پرسشنامه براي پايان نامه ابتدا بايد موضوع مورد بررسي به مولفه‌هاي آن تجزيه شود. مثلا وقتي موضوع بررسي کيفيت زندگي کاري است بايد مولفه‌هاي موجد کيفيت مانند رضايت، انگيزش، خلاقيت را در نظر گرفت. هر يک از اين مولفه‌ها يک فرضيه يا سوال تحقيق را مي‌سازند. در مرحله بعد بايد براي هر مولفه يک مجموعه آيتم را شناسائي کرد. برمبناي نظريه چرچيل (1979) براي ايجاد يك مقياس زمانيكه ابعاد شناسائي شدند بايد مجموعه اي از آيتم ها در ارتباط با هر بعد ايجاد گردند(سين و ديگران،2005). زمانيکه مجموعه آيتم‌ها را شناسائي کرديد بايد با نظر اساتيد و متخصصين به يک جمع بندي برسيد و پرسشنامه مقدماتي را تدوين کنيد



ادامه مطلب ...

سلام .یکی دورگذشته رو به دلیل بیماری یکی ازنزدیکان دربیمارستان به سربردم.به همین دلیل این مطلب راقراردادم.قابل توجه مدیران بیمارستان!!!

Novia Solutions - interim hospital management and nursing management services and personnel for the healthcare industry


ادامه مطلب ...

تصاویرمدیریتی در ادامه مطلب..

   



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها